El paper dels serveis socials locals en l’aplicació de les polítiques d’habitatge en un context de crisi de l’estat del benestar

Author:

Forns i Fernández Maria Victòria

Abstract

Aquest article destaca el paper dels serveis socials locals en l’aplicació de les polítiques d’habitatge, concretament a Catalunya. És per això, que es presenta una revisió de tres instruments normatius: La Llei 18/2007, del dret a l’habitatge, la Llei 24/2015, de mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica i la Llei 4/2016, de mesures de protecció del dret a l’habitatge de les persones en risc d’exclusió residencial. S’identifiquen els processos o polítiques públiques que ―per a la seva concreció― requereixen de la participació de les professionals dels serveis socials, destacant els reptes que es presenten i la necessària articulació entre les diferents administracions públiques per a garantir l’exercici efectiu del dret a l’habitatge de les persones que resideixen a Catalunya.

Publisher

Escola d'Administració Pública de Catalunya

Subject

Law,Public Administration

Reference38 articles.

1. Alegre Agís, Elisa. (2020). Estudio preliminar. La estructura de los servicios sociales en Cataluña. Dins Maria Victòria Forns i Fernández (ed.), La protección jurídica de la atención a las personas en materia de servicios sociales. Una perspectiva interdisciplinar (p. 271-284). Atelier.

2. Bastús Ruiz, Berta. (2021). La garantía del derecho a la vivienda a tavés del análisis de las últimas modificaciones legislativas. Revista Aranzadi de Urbanismo y Edificación, (46), 143-171.

3. Bastús Ruiz, Berta. (2022). Mecanismos para la ampliación del parque público de vivienda. Entre el urbanismo y la colaboración público-privada [Tesi doctoral]. Universitat de Barcelona.

4. Batlle Bastardas, Joan. (2022). El paper dels programes socials d’habitatge de l’Agència d’Habitatge de Catalunya. Quaderns per a la Inclusió Social, 8, 91-95.

5. Bea Pérez, Emilia. (1993). Los derechos sociales ante la crisis del Estado del bienestar. Anuario de Filosofía del Derecho, 10, 111-134.

Cited by 1 articles. 订阅此论文施引文献 订阅此论文施引文献,注册后可以免费订阅5篇论文的施引文献,订阅后可以查看论文全部施引文献

同舟云学术

1.学者识别学者识别

2.学术分析学术分析

3.人才评估人才评估

"同舟云学术"是以全球学者为主线,采集、加工和组织学术论文而形成的新型学术文献查询和分析系统,可以对全球学者进行文献检索和人才价值评估。用户可以通过关注某些学科领域的顶尖人物而持续追踪该领域的学科进展和研究前沿。经过近期的数据扩容,当前同舟云学术共收录了国内外主流学术期刊6万余种,收集的期刊论文及会议论文总量共计约1.5亿篇,并以每天添加12000余篇中外论文的速度递增。我们也可以为用户提供个性化、定制化的学者数据。欢迎来电咨询!咨询电话:010-8811{复制后删除}0370

www.globalauthorid.com

TOP

Copyright © 2019-2024 北京同舟云网络信息技术有限公司
京公网安备11010802033243号  京ICP备18003416号-3